Wielu z nas zapewne słyszało o PR, ale czy naprawdę wiecie co to znaczy? By sprawdzić wiedzę na ten temat i wyjaśnić czego studenci mogą się nauczyć studiując kierunek o tej nazwie, zapytaliśmy o to pojęcie przechodniów i wykładowców Wydziału Nauk o Polityce i Komunikacji Społecznej.
W wyniku sondy przeprowadzonej na ulicach Opola okazało się, że Public Relations to pojęcie kojarzone przez większość zapytanych osób. Gdy ją słyszą to na myśl przychodzą im relacje międzyludzkie, promocja i dbanie o dobry wizerunek różnych osób, a samo pojęcie często używane jest w kontekście mediów, sportu i polityki. Według dr. Wojciecha Opioły problemem bywa jednak sytuacja, gdy część marek skupia się wyłącznie na swoim wizerunku, a nie na jakości produktów lub usług jakie oferują.
Zapytany o kierunek studiów o tej nazwie, dziekan WNOPIKS prof. Adam Drosik powiedział, że wizerunek jest obecny wszędzie, a specjalistów z nim związanych potrzeba na dzisiejszym rynku pracy. Studenci mogą na zajęciach spodziewać się połączenia praktyki z ogólnoakademicką wiedzą humanistyczną i zajęć z osobami od lat działającymi już w zawodzie. Ci, którzy chcą zostać studentami tego kierunku powinni być zaś komunikatywni, odważni i pełni pomysłów.
Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami kierunku na stronach Uniwersytetu Opolskiego i sprawdzenia czy PR to może coś dla Was.
Publikacja – Adrian Kokot
Prowadził- Jakub Stempniewicz
Realizacja – Romana Tachivka
Montaż- Adrian Kokot